söndag 26 april 2009

Vedtjyven.




Här mitt i urskogen finns det alla sorters djur. Dom flesta gillar jag speciellt dom som går att äta. Men nu har det kommit en stor råttjävul in i mitt revir och han tjyver ved. Just nu så härjar han kring bron i Aimobäcken han går fram som en skördare. Jag har efter detaljerade studier i ämnet kommit fram till följande Bäver går att äta men en Porjusbo som jag vi äter inte råttor. Kanske någon av mina bloggläsare har recept på bäver man måste ju kunna koka bäversoppa eller nåt sånt. Kan ju vara bra att ha och bjuda på om man får främmande från söder för där äter säkert såna där djur. Våren har anlänt till Aimojåkk Sädesärlan har kommit idag och Tranorna kom för några dagar sedan.

1 kommentar:

polarn sa...

Där har du vinterveden, eller hade du tänkt att dom bär hem den också.