måndag 11 maj 2009

Avancerat fiske.


Ibland så händer det även för mig att jag önskar något annat än kött på bordet förvisso inte så ofta och fisken skall vara röd i köttet. Om vi röker den så duger abborre. Så då skickar jag ut min hustru på dom svaga isarna för att skaffa föda själv sitter jag på bastubron med en malt och övervakar. Då hör man det susa i tallarna i dom djupa skogarna och är man inte lomhörd av trafikbruset kan man höra. När magen kräver en omväxlingsdiet hon tar sin pimpel och sällan går hon bet. För sik och harrar och röding darrar när Bettans skor mot isen knarrar. Observera fordonet en Ljusdalsspark förvisso konstrurerad av en Hälsing men modellen kallas Jukkasspark och ni där nere i söder var tror ni Jukkas ligger (Jukkasjärvi) ???????????????????

Inga kommentarer: