torsdag 17 december 2009

Fransk Ingenjörskonst


Fransk kvalitet. Det har jag ju skrivit om ett antal gånger. I detta nådens år anno 2009 närmare bestämmt i går kväll kl 18,00 när jag passerade Nattavaara i mitt blåa Franska fullblod. Alldeles i utkanten av byn då kom det en brun blixt farande från högersidan. Jag nitade med min franska bromsar men det small jävlar i min tall. Jag såg att det var en hund. Jaha tänkte jag en död hund.

På vägen stod en kvinna och jag frågade hur gick det med hunden. Vet inte sa hon den sprang iväg. Då startade en jakt genom byn tillsammans med hennes sambo för att hitta hunden. Men icke sa Nicke ingen hund. Efter 2 timmar gav vi upp och började inspektera bilen.


Jajamen André Citroen har återigen gjort en bil som fungerar även i kollison med en hund. Det hade sprutat plast över hela vägen. Väl hemkommen så ringde jag och frågade om dom hittat den döda hunden någonstans, men inte den var försvunnen. Jag var helt övertygad om att hunden krupit in någonstans och dött som hundar gör.

I morse kl 10,30 ringde jag igen och frågade ägaren hur det hade gått. Jo sade han den kom hem i morse och satt och skällde på gården. Har den mycket skador frågade jag. Nähä sade han den är oskadd. Mina vänner detta är förvisso ett mirakel men det visar att Citroen dom kan det här med krocksoner. Vad det nu än är är jag glad att Finnspetsen klarade sig.

Inga kommentarer: