lördag 3 april 2010

Skoterbyte


Jag var nere i Vuollerim i tisdags för att fixa startmotorn der är i och för sig inget stort jobb men någon lobotomerad Amerikanare har monterat startmotorn så att man måste ta bort primärvariatorn för att komma åt den och jag har ingen avdragare (än). När jag monterat bort variatorn kom mitt kontrollbehov igång naturligtvis behövde den oxå renovering. Jag är av naturen lite slarvig men när det gäller skotrar då är jag perfektionist. Försäljaren försökte krånga på mig en Bearcat 2008 som hade gått 390 mil men priset var för högt tyckte jag. Efter det att min automatiska räknemaskin i skallen hade räknat färdigt gav jag ett motbud för snålt tyckte han. Jaha sade jag du vet ju var jag finns om du ändrar dig. Nu är det lördag och han har inte ringt så vi kan nog tryggt räkna med att det blir inget skoterbyte i år.

Inga kommentarer: