lördag 29 oktober 2011

Dubbelhelg



Ja nu är det dubbelhelg. Normalt så är det årets första pimpelhelg. Men så inte i år det måste bero på miljöförstöringar bortom bäcken. Nåväl vi har tid så vi väntar tålmodigt på att Kung Bore skall anlända.



Snöslungan är servad och smord traktorn står och skakar av idel ädel arbetslust. Skotrarna ja dom ylar sin klagan varje kväll det är fullmåne. Hustrun har anlänt nu blir det bastumys och en vecka tillsammans det kan vi behöva som är särbos.



Det är ju inte hennes fel att jag envisas att jobba, men är man jobb o holiker så är man. Jag skall nu snart ta ett beslut när skall jag sluta jobba det är ju ett faktum att det kommer en dag när det är slut.



Jag kommer att meddela på denna sajt när jag har tagit beslutet. För att ta det beslutet måste jag slänga mobiltelefonen i Aimobäcken och klippa av tråden till vanliga telefonen, då kanske jag kan ta ett beslut. Men då har vi ju det där med röksignaler det kan man ju inte stoppa. Nu brinner det i hela kroppen att få starta skotern och dra ut på dom fria vidderna i Råne älvs älvdal.

Inga kommentarer: