lördag 30 juni 2012

Ljuvlig är midsommarnatten.

Ja nu har jag surrat om mygg och mina husdjur ett längre tag så jag tänkte att jag skulle berätta hur ljuvligt jag och min hustru har det här mitt i skogen. Varje midsommarafton är det obligatoriskt att vi eldar tunnan och avnjuter natten i ett varmt bad med en och annan öl och kanske ett glas vin. Myggen då ja dom biter ju inte mig men min hustru är ju så läcker som dom bombar henne. Men hon har ett tricks hon doppar huvudet och dränker dom. Det är helt omöjligt att med text beskriva denna känsla när vi sitter där i den absoluta tystnaden det enda som hörs det är när jag surrar. Ni som känner mig väl vet ju att jag är en tämligen tystlåten Norrlänning speciellt efter ett par bärs.
Sitt och njut av denna bild, det här ser vi varje dag från köksfönstret samt från bastun och tunnan. Mina damer och herrar vi byter inte eller rättare sagt vi flytt int. Nu inväntar vi kärt besök från den södra delen av Sverige så vi får väl elda tunnan åt dom så att även dom får njuta av vår fantastiska sommarnatt här i norr.

Inga kommentarer: