onsdag 24 september 2008

Garagerivning i Alvik

Nu är lillgaraget rivet. Jag for ner i Söndags för att ta ut isoleringen sedan kom Daniel Morin på måndag kväll med sin traktor ( för dom traktorintresserade det var en Volvo L50) rivningen dokumenterades av Aimogrevens hovfotograf som filmade händelsen med sin nya telefon).

Daniel som är en hårding bar iväg garaget till Antnäs la upp det på sin plan utanför garaget och tuttade på det snacka om majbrasa.
Igår körde jag bort all spån och isolering till tippen i Antnäs så nu är det bara lite städning kvar.
Nästa vecka kommer Ove med den nya byggnaden som ser lika ut men är oisolerad och skall användas som boda.

Tiden rinner iväg min tid på Dykab närmar sig sitt slut idag skall jag skriva på kontraktet med Boliden och skicka in det.

Det är mycket att göra så här i sista minuten vet inte hur jag skall hinna allt men kommer som hinner var det nån som sa.

På fredag åker jag upp Till Aimo för att jaga tur det är uppehåll i älgjakten snart så man får tid att göra nåt annat. Till exempel kolla efter traktorer.

Inga kommentarer: