måndag 15 september 2008

Plågoriset i Aimojåkk

I fredags när jag kom till Aimojåkk sa Berta nu är jag less att skrämma den där fågeljävulen nu är det din tur. Sagt och gjort jag kollade tjärnen lördag och söndag ingen fågel. När jag kom hem på söndagkväll då ringde Berta nu är den fan här igen han känner igen din bil.

Om någon är intresserad att ta över vår fiskjuse så är han gratis. Det är lätt att få den att trivas plantera lite fisk i en sjö då kommer han, men fisken måste vara röd i köttet.

Jakten går inge bra det är björnspår överallt men inga älgar så långt ögat når, tur det finns renkött på Karlgens slakteri.

Tidpunkten för min avgång från dykarvärlden närmar sig med stormsteg jag ser fram mot min nya utmaning.

Fisken ja jo dom växer och frodas om man klappar i bryggan några gånger med ett vedträ då kommer en hop och kollar dom är riktigt stora och fina nu och goda att äta. Tur vi har fisk när det inte finns nån älg.

Inga kommentarer: