fredag 10 december 2010

Mean lean Workingmachine.


Detta är min gamla Bearcat av 1998 års modell. Den har passerat 1 200 mil och går fortfarande som en dröm. Men varför kör jag omkring i en så gammal skoter jag som åker i obanad terräng milsvida omkring.


Jo när jag har att göra med snöskotrar då är jag perfektionist, min skoter är alltid i ett perfekt skick och jag kan tala om att det är inte gratis.

Men den funkar alltid just nu kör vi hem björk från skogen och vi lastar (jag och min hustru) cirka 1 ton varje gång på kälkarna, skotern bara morrar till och så åker vi iväg över dom vita vidderna.


Jag har ju kört Artic Cat i många år nu och med risk för att jag blir osams med ganska många hävdar jag att det är en av världens bästa snöskotrar.


BearCatten är kanske inte den roligaste lekskoter man kan tänka sig men jag är alltid välkommen när mina besökare har kört fast. Många är dom som blivit förvånade när grabbarna fråm PC skoterklubb kommer med sina bredbandare. Jaja Anders kör ju inte Artic men vi får väl se när vi har klart omdömmet om Commandern.
Men vi vill ha mer snö.

3 kommentarer:

Anonym sa...

En fundering har Du flera skotrar eller bara den tycker 200 mil låter lite på 12 år blir 166 mil per år är ju bara 3 vändor upp till ultivis

Ghost

Aimogreven sa...

Du har rätt Anonym jag har 4 skotrar. fem om jag räknar den som jag avställt och skall skrota.

Anonym sa...

Det står 1200 mil. Allt annat är ju bara uppvärning. Aimobettan