onsdag 1 december 2010

Allting är stort i Norrland.


Vi Norrlänningar lider ju inte av mindervärdighets komplex för i vårt län är allt störst bäst och vackrast. Med det menar jag skogen malmen vattenkraften och naturen. Men även i gruvindustrin är vi störst. Nu har Boliden inhandlat några truckar som är i den större dimensionen. lägger in en länk så ni som är tekniskt intresserade kan gå in och kolla på. Jag följer monteringen av den första trucken Cat 795 F AC noggrannt och kommer att återkomma med rapporter om hur monteringen fortskrider. Här är länken.http://www.cat.com/cda/files/1101204/7/795F%20AC%20Spec%20Sheet,%20AEHQ6019.pdf


Hoppas att ni liksom jag njuter av teknikporren. Dessa truckar är en fortsättning på projektet Aitik 36 desvärre är jag inte inblandad men på grund av min tekniska nyfikenhet så följer jag även detta projekt. Trucken på bilden är en cat 793 och den lastar 220 ton, 100 ton mindre än Cat 795 F AC

Inga kommentarer: