fredag 2 september 2011

Arbetsplats träff.







AP träff det är nåt som vi inom Boliden gör en gång om år för samtliga anställda. Nu var det dags för skiftlag 3 och 5. Vi beslutade gemensamt i god demokratisk ordning med viss påverkan av mig att vi skulle använda oss av de resurser vi har hemma i Norrland. Följaktligen så förlade vi vår AP träff till Vuollerim jaja ni där bortom all ära och redlighet ni vet inte var det är men kolla kartan.



Vi anlände enligt tidtabell alla utom 2 skogisar som kom genom dom djupa skogarna i ett Franskt fullblod naturligtvis en halv timme före bussen.



Träffen började nere i Viktoriafortet där jag och Micke informerade om allehanda konfidentiella saker som endast berör oss inom New Boliden. Informationen gick bra vi fick mycket bra respons från dom deltagande och vi fick mycket nya ideer med oss hem.



Därefter intog vi lunch nere i fortet det kändes skönt att sitta och äta i ett atombombssäkert utrymme. När lunchen var avklarad då drog vi ner till Matssons Skoterservice för Gocartkörning vi körde träningspass sedan blev det tävling vinnaren ser ni i videon namnet är Stefan Hägerfjäll men jag vill poängtera att han hade hårt motstånd. Vad gjorde jag då jag jag körde träningspass och insåg rätt snart att jag nog skall hålla mig till mina Franska fullblod och överlåta dylika övningar åt den yngre generationen men det var kul att köra en gocart väldigt snarlik i fjädringen med en Volvo tyckte jag.



Därefer drog vi till Jokkmokk och intog hotell Jokkmokk för bastu och middag samt för vissa nattugglor nattbastu. Jag drog mig tillbaka med ålderns rätt och intog ryggläge. Jag är klart imponerad över vad vi kan åstadkomma i vårt eget län. Tack alla deltagare och leverantörer för en mycket trevlig AP träff.


1 kommentar:

pappa B sa...

Det där såg ju väldans trevligt ut. Var det inget "röj" på hotell Jokkmokk? Någon dansant käring fanns det väl att låna?