fredag 26 augusti 2011

Veckans rapport.

Nu är det dax att blogga lite igen det har varit slött i veckan på grund att jag varit ganska belastad med arbete. Vilket är ett nödvändigt ting för oss fattiga glesbygdsbor. Nåväl förra helgen var vi i Byske på vår traditionella GoldWing träff men i kraft av vår ålder bestämde jag och min hustru att vi åker dit på 2 hjul var vi åkte bil det tokregnade. Det vanliga asätande var som vanligt men jag åt kött sedan drog vi till Lanternan och buggade som vi alltid gör. Jag och min hustru trivs enormt när vi får fara dit och träffa gamla vänner vi börjar ju trots att vi är så unga i sinnet tillhöra gruppen oldtimers. Hojen på bilden tillhör en gammal vän till oss hojen är inte bara fin den är ett konstverk, Hojen är vald till Sveriges snyggaste hoj vid någon utställning men nu till det stora frågan vad heter han som äger den. Det är inte en han det är en hon och hon kommer från Sundsvall. Nä nä grabbar försök inte hon är upptagen. Ni skall få en liten ledtråd hon heter Monica i förnamn.

I övrigt så är det nu så att jakten har börjat, i morgonbitti i gråningen då drar jag och Emil ut i skogen med mord i blicken bäva månde orrar och tjädrar för nu skall det jagas. Björnjakten är ju igång men eftersom jag är lite feg så tror jag nog inte att jag skjuter på en björn.

Älgjakten börjar snart men jag kommer nog inte att ha så mycket tid att jaga på grund av min arbetsbelastning. Men det finns en liten ljusglimt jag har fått en arbetskompis som skall hjälpa mig och vikariera för mig när jag vill vara ledig. Har ni hört jag kan kanske få vara lite ledig passar ju bra så här till jakten.

Nu börjar ju stressen att serva skotrar för det är inte länge innan Änglapudret lägger sig över Norrlands skogar myrar och fjäll och då jävlar i min tall skall vi åka skoter.

Hur går det då med hjulingen ja jag håller på att träna det är lite annars än att åka skoter men det kommer det kommer.

Sedan är det ju det här med veden måste nog ta hjulingen och dra hem lite ved i helgen Svärmor och hustrun kan ju inte bara plocka lingon.


Inga kommentarer: