söndag 14 augusti 2011

Maskinparken har utökats.

Nu är den här på våran gård en Fyrhjuling, det blev kanske inte den jag tänkt från början men man vet aldrig var tillfället dyker upp i det här fallet var det i Nattavaaraby som jag fick ett erbjudande om att inhandla maskinen. Det är en Artic Cat 500 av 2003 års modell. Den får duga åt oss tills vidare. Vi känner oss nöjda med köpet jag skall naturligtvis på grund av mitt tekniska kontrollbehov kontrollera och justera vissa saker men det blir nog bra. Den går som en skållad råtta och verkar ta sig fram bra i terrängen.

Jag har hålltit på rätt länge med att köpa en fyrhjuling och ni ser ärade bloggläsare att plötsligt så händer det.


Nu väntar jag på att ordförande i skoterklubben skall inhandla en hjuling men det blir säkert en sprajtans ny.

1 kommentar:

pappa B sa...

JAg följer med spänning livet på fyrhjulingen. Dels av eget intresse som du vet, men även för att det 'r roligt att se vad som händer och sker i grevskapet aimojokk-