onsdag 10 augusti 2011

Jakt


Ja nu börjar jakten snart. Det börjar med björnjakt men jag brukar vara för feg för att jaga björn. Sedan kommer fågeljakten det är en fin tid när jag och min hustru går ut i dom djupa skogarna med bössa och hund. Våra fikastunder där är minnesvärda, i och för sig börjar hunden bli lite gammal men vi är ju inte så purunga heller. Sedan blir det älgjakt det är väl inte så där häftigt mest långtråkigt att sitta och passa och tokstirra över någon blötmyr. Men sedan kommer toppjakten på fågel det är jakternas jakt jag riktigt längtar dit. Därefter börjar den riktiga skotersäsongen och då har jag inte tid att tänka på jakt då skall det åkas skoter för kung och fosterland. Men det är bara ett litet aber jag måste ju hinna med att jobba oxå hur det nu skall gå till. Det blir mycket nu.


Inga kommentarer: