lördag 13 augusti 2011

Pelargonia.



Som ni ser på bilden så har vi Nord Europas inklusive Kolahalvöns samt stora delar av Abbesininiens snyggaste Pelargonia.




Hur gör man då. Ja först och främst måste man se till att man har en Svärmor och en Hustru med gröna fingrar.




Sedan är det lätt som en plätt man vattnar den regelbundet. Och nu kommer hemligheten som jag endast delar med mig till mina trogna bloggläsare. Jag har spinkat på dom och dom vattnar med potatisvatten. Vattnet som blir kvar i pannan efter dom har kokat potatis.




Gör ett försök även ni så kan ni pryda ert hem med en dylik krukväxt.


Sedan har vi ett kollofruktansvärt fint potatisland oxå men hur dom gör där det har jag inte räknat ut ännu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo men visst e de härligt med prunkande pelargonier vi får sätta lite själva nästa sommar du vet de får ju midnattsol hela sommaren så de kan ju inte bli annat än vackra ;)
De e ju faktiskt en viss sorts grönsak ,fast vackrare