lördag 11 februari 2012

I Bergakungens sal.

Jag har ett antal gånger försökt förklara för er där bortom bäcken att moder natur är den största konstnären i detta universium.
I mitt dagliga värv inom gruvindustrin så har jag förmånen att Passera Bergakungens sal ett antal gånger per vecka. När jag har högst prominenta gäster så händer det att jag tar med dom till detta naturens mästerverk.
Det allra bästa är när jag visar detta för en bergsingenjör då blir dom lyriska och börjar rabbla en massa kemiska formler över dom mineraler som rinner efter bergväggen. Dom allra flesta säger å herre gud vad vackert. Det är synd att man inte kan återge hela denna vägg med enkel fotografering men jag har bestämt mig att jag skall ta den bilden innan jag lägger av med mitt jobb inom gruvindustrin. Ärade bloggläsare ni ser ytterligare ett bevis att naturen är den största konstnären. Det finns risk att jag återkommer i detta ämne. Konstverket finns ett antal hundra meter under jord.

2 kommentarer:

Lena ME Olofsson sa...

Ok. Ser att du varit i Bhallen.

Aimogreven sa...

Lena jag har döpt om den till Bergakungens sal.