måndag 24 december 2012

Julefrid

Nu lyser jag Julefrid över Aimojåkks skogar berg och dalar här skall råda julefrid mellan människor och djur fram till jag upphäver denna frid. Vår jul här i Aimojåkk är bra pumpfan i brunnen har haverat men vi har gått tillbaka till det gamla med torrdass och tina snö. Vi har kallt som fan men vi har ved fulla vedbodan så oss går det ingen nöd på. Vi kommer nog att bada en jul bastu ved har vi ju. Vi skall avnjuta väldigt god mat med bland annat rimmad oxtunga som är ett måste på vårt julbord sen blir det väl ganska vanligt julbord förutom Grevens hemgjorda specialkorv som endast serveras i grevskapet Aimojåkk.

Jag är klart medveten om att jag varit slö på att blogga men jag har varit ganska upptagen i mitt jobb i Aitik så jag har helt enkelt inte orkat sitta och blogga. Men jag är på väg mot the bitter end eller slutet på mitt arbetsliv då skall jag bättra mig och blogga lite mer om dagens händelser i metropolen Aimojåkk.

Vad har då hänt under tiden jag inte bloggat. Jo vår ordförande i PC skoterklubb med två medlemmar har bytt skoter till en sprajtans ny Commander 2013 Medans jag som vice och sekreterare får nöja mig med mina gammhärkar som jag har i skotergaraget. Vi har dragit upp ett spår till Storkroken men vi kom inte över älven men nu när det är svinkallt ute så kanske vi kommer över rapport kommer i denna spalt när leden är klar. Vi ser fram mot en underbar vinter med mycket skoterkörning. Visst är vi lite skadade jag och Anders men vi har väldigt trevligt under våra färder genom dom djupa skogarna.
Nu vill jag och min hustru önska er alla en riktigt God Jul och ett Gott nytt År.

1 kommentar:

Anonym sa...

hej, har du informationsmaterial om
erik jasken bergman, det lär ska finnas en cd,
johan jansson
johanjansson00@hotmail.com