måndag 31 december 2012

PC skoterklubbs årsmöte.

Ja nu var det dax igen på årets sista dag drog vi genom de djupa skogarna mot kojan i Storkroken. Sedvanliga årsmötesförhandlingar i kojan under intensiv korvstekning. Vi valde in en ny medlem Bo Larsson som innehar den åtråvärda titeln 1:e Skattmästare. Nu är vi 3 medlemmar så nu satan i gatan får ni huka er när vi gör vår stämma hörd.
Leden mellan PC och Storkroken är nu sladdad och klar dock inte i det skick vår led normalt är pga snöbrist. Överfarten över älven får ni bedöma själva men vi kör över.
Vi vill att alla som besöker kojan ser till att det finns tändved som brukligt är i dom djupa skogarna samt ser till att yxa och såg stannar på sin plats i kojan så att alla kan fixa ved om dom behöver.
Vi från PC skoterklubb vill önska alla skoterälskare och skoterhatare ett Gott Nytt Skoterår hoppas vi ses någonstans ute i dom djupa skogarna.
Rapport från ordförande Anders nya skoter den går som ett skållat troll och har en fin gång i snön. Själv kör jag med min gamla Cheetah därför att jag håller på att fixa startmotorn i min Bearcat det går inte så fort men i sinom tid blir den nog klar. Julhelgen har varit lugn för oss förutom att vattenpumpen i brunnen haverarade men vi bytte ut den igår när temperaturen blev mer dräglig så nu är allt lugnt vi har vatten i kranarna igen. Min kompis Anders kom och hjälpte mig så min hustru slapp stå ute vid brunnen ni ser medlemskap i PC skoterklubb är ett plus när det krisar i dom djupa skogarna.


Inga kommentarer: