måndag 2 februari 2009

Även en Artic Cat kan rackla


Under helgens äventyr hände det som inte fick hända. Lyset försvann så även laddningen på min eminenta Bearcat som knappt är inkörd 1100 mil.

Ja ni bloggläsare som är skoterägare inser vilket elände att börja söka fel i 15 graders kyla.

Men icke om man har en Artic Cat man ringer Matssons skoterservice i Vuollerim och förklarar problemet. Svaret blev kom hit med skotern, jag tog ledigt från jobbet körde 10 mil till Aimojåkk trailade skotern på släpvagn mer till Vuollerim körde in den på verkstaden den blev fixad på stört. Det är det som kallas service jag är medveten om att det är norra halvklotets bästa service.

Nu är skotern ok med lyse och laddning klar för helgens vedkörning. Jag vill här och nu rekomendera Matssons Skoterservice dom begriper hur viktigt det är att en skoter fungerar den skall vara i snön och inte vara trasig. Speciellt med tanke på dom korta vintrarna vi har numera.
Bilden är tagen när jag inte hade högkamsmatta men det har jag numera på inrådan av ovannämda firma.

Inga kommentarer: