torsdag 12 februari 2009

På tal om bantning

Så här dan före Strattedagen tänkte jag att jag skulle blogga lite om bantning. Det är ju så att vi här uppe i norr inte tar till oss alla moderna metoder om bantning. Vi har ju förvisso några GI bantare i projektet men jag ödar inte tid på att skriva om GI.

Men en av projektmedlemmarna har funnit en metod som även jag kan tänka mig. Han liksom jag tillhör köttätarsläktet.

Här kommer ett recept från de djupa skogarna i Arjeplog. Citat.

Bäst att delge dig en riktig höjdare, kräver dock förstklassig råvara. (fett renkött) Börja med att skära upp lite fett kött i stekpannan och stek. Salta.















När fetan smält lite kan du lägga på lite mer kött















För att inte måltiden skall bli för mager så toppar vi med fet ost. Lasta tallriken med kött, lägg på ost ställ in i mikro en kort stund tills osten smält.

Inte många kolhydrater i denna lunch. Smakade kalas. Avrunda med en kopp kaffe med grädde.
Slut Citat.
Äntligen en bantningsmetod som jag gillar tänk er äta renkött fett som fan tex Pieskanen jag blir magrare att bara tänka på läckerheterna,
Nu tror ni kära bloggläsare att min arbetskamrat svamlar men icke sa Nicke han är en beläst man som genom djupa studier i ämnet inhämtat sin enorma kunskap i ämnet. Kolla länken.
Denna bok har givit min arbetskamrat den djupa kunskap han besitter i ämnet,
Nu har jag blivit så hungrig att jag knappt kan bärga mig till i morgon klockan 11 då är det Strattetime.
Ha en trevlig Strattefredag. För det skall vi ha.

Inga kommentarer: