torsdag 27 augusti 2009

Överraskning

















När man är skogsbo som jag och hustrun pendlar varje helg till sin älskade man. Då är det viktigt att man uppvaktar kvinnan varje helg med en överaskning. Ofta krävs det inte så mycket för att hon skall bli glad. Men nu i helgen skall hon få en riktig present som jag vet att hon uppskattar. 20 m3 kastved äkta norrländsk torkad björkved som skall kapas av mig och klyvas och travas av min hustru och min svärmor. Kom inte och säg att jag inte är en omtänksam man jag ser till att kvinnorna trivs. Efter avslutat värv då får dom elda hur mycket dom vill hela vintern. Jaja dom har ju kluvit och travat 14 m3 av lövfälld björk redan men den är ju till nästa år. Tur att inte alla kvinnor är som min fru och svärmor då fanns det inte en björk i Sverige.

Inga kommentarer: