tisdag 22 februari 2011

Skrot GPS.


Anno 2008 då beslutade jag och ordförande i PC skoterklubb att vi skulle bli moderna och investera i en riktig gps med alla finesser inklusive färgskärm som kunde hantera friluftskartan.

Efter många vedermödor med att hitta ett fäste som passade på skotrarna så gav vi oss iväg ut på dom vita vidderna. Härligt man kunde slappna av med navigeringen allt blev ju så enkelt helt plötsligt.

Men så började min gps blev tokig ingen kontakt med datorn och låste sig titt som tätt. Tja jag skickade in den via Båtskärsnäs Marina där vi hade köpt dom, supporten där är helt exemplarisk. Jag fick en ny på ett tag Garmin ställde upp med garantier. Då började problemen igen ny upplåsningskod till kartan installation av karta spår mm.

Då gick Anders Gps sönder samma visa igen för honom men han fick ingen ny dom fixade hans och lovade att den skulle fungera. Det gick ett tag sedan gick Anders sönder igen han skickade in den via vår leverantör enligt ovan den blev borta i 4 månader först efter att Båtskärsnäs Marina levt rövare med dom kom det en ny till Anders ny upplåsningskod mm mm.

Då gick min sönder och nu är den på väg till Båtskärsnäs för vidare transport till Garmin sedan blir det väl samma visa igen ny upplåsningskod nyinstallation mm.

Om ni skall köpa en GPS köp för fan inte en Garmin Colorado 300 dom har förvisso gått ut ur sortimentet men dom finns ju begagnade.

Jag har använt Garmins GPS sedan dom kom ut och aldrig haft några problem men större skit än dom här GPS:arna kan inte finnas. Den är i och för sig helt kanon när den fungerar men men men.

Jag vill poängtera att supporten från Båtskärsnäs Marina har hela tiden varit mycket bra. Garmin har i och för sig hela tiden ställt upp med garantier men nu i sommar då går garantitiden som är 3 år ut och då trampar jag ned min i en surmyr om den går sönder en gång till.

Inga kommentarer: