onsdag 16 mars 2011

Varför åka skidor när man kan åka spark.

Idag har jag varit ute med min hustru och hund och åkt spark i skoterspåren. Kan man åka spark i ett skoterspår jajamen om man har en Ljusdals spark då kan man för dom har plastbelag under medarna. Belagen finns att få i två bredder vi har dom bredaste. Jag har skrivit om sparkarna förut samt om dess uppfinnare men jag kan inte låta bli att skriva igen om denna eminenta uppfinning.


Sparken till höger är en Jukkaspark som uppfanns i Jukkasjärvi under en demonstration Sven Tomtlund fick en fråga varför kan man inte göra en spark som man exempelvis kan köra ved på. Klart man kan sade han och här ser ni resultatet. Sparken till vänster är en orginal Ljusdalsspark.

Jag är väl ingen hängiven sparkare men med dom här så sparkar jag iväg då och då det spelar ju inte så stor roll om vägen är finplogad eller om man vill fara i ett skoterspår det är bara att sparka på.
Nu snart så kommer vårt besök från Kungliga Huvudstaden och då måste dom ju får prova sparka. Jag vet speciellt två småknattar som kommer att sparka som skållade troll. Och det är inga problem eftersom handtagen är justerbara i höjdled så sparken passar alla stor som liten.

4 kommentarer:

Fru Björnsson på ön sa...

Vilken rar artikel om "sparken"

Anonym sa...

jag håller med om att sparkarna är suveräna. Men man får lust att baka när man ser handtagen :)

Anonym sa...

Har Du tänkt på att sparken är socialt accepterad dvs ingen reagerar om De ser Dig med en spark däremot om Du kommer med en Rullator

Olle

Aimogreven sa...

Du har rätt Olle men jag tror det är bara här i norr det är så.