söndag 22 april 2012

Blodkorv.

Ja kära bloggläsare jag liksom ni överöses med information om olika matprogram i tv. Men här i grevskapet Aimojåkk här håller vi hårt på gamla traditioner som har gått i arv genom tusentals år. Jag har den fördelen att ha en hustru och en svärmor som har anammat de gamla recepten. Här ser ni på bilden när dom gör blodkorv åt mig jag älskar den korven men dom gnäller och säger att det blir så mycket disk skit samma säger jag jag vill ha blodkorv. Denna blodkorv den är så himmelsk med renfeta i att man kan äta den 365 dagar om året. Tyvärr även om jag har lydiga kvinnor så får jag nöja mig med att äta blodkorv 6-7 gånger om året.
Här ser ni slutresultatet herre jävlar så gott det var nu börjar min resa att övertyga mina damer att jag vill ha blodkorv igen. PS: idag gör dom blodpalt med massor av fläsk och det är nästan lika gott. OK vad gör märgbenen där jo man skall blanda renmärg med blodkorven enligt dom gamla traditioner i dom djupa skogarna är det gott jajajamen.

Inga kommentarer: