lördag 21 april 2012

En skotertur under påsken.

En tidig morgon under påsken ringde jag min skoterkamrat. Hörru nu jävlar i min tall drar vi till Porjus. Anders sade jajamen men vi tar med oss våran häng around. Orkar hon sade jag jajamen sa Anders hon har legat i hårdträning så det fixar sig. Nåväl vi drog iväg med blåa avgaser eftersom vi kör tvåtakt fortfarande föret var perfekt tokskare problemet var endast att våran häng around hon hade problem med kylningen eftersom hon kör en sån där sportskoter RMK.vi som kör med riktiga maskiner med ordentliga kylare vi hade inga problem. Vi drog genom skogarna och passerade Råneträsk satan det är en ordenlig sjö större än vad jag trodde vidare mot Nietsak genom skogen ner mot inlandsbanan gasen i botten mot Porjus väl framme i Porjus tankade vi skotrarna och drog vidare mot nedre Lillselet eftersom korvmojjen var stängd gjorde eld och fixade mat bland annat suovas kebab ala Aimojåkk min utifall att hustru hade sett till att min ryggsäck var synnerligen välpackad med allehanda ting.När vi inmundigat vår föda drog vi som 3 tok efter skoterleden mot Gällivare eftersom klockan började bli mot sen eftermiddag gasen i botten mot dundret sedan tog vi dundretleden ner till Malmens väg  och när vi kom ner mot dom stora skogarna då vek vi av och drog rakt genom skogen till byn Polcirkeln medans jag fortsatte till den himmelska fridens torg i Aimojåkk. Kollade distansen på min GPS 28 mil jaja än är inte gubben för gammal.

Inga kommentarer: