lördag 17 januari 2009

Frestelser


Alla har vi ju våra frestelser, frågan är om jag inte har det värst av alla människor på jorden.

Utanför mitt köksfönster står det en ren varenda natt. Vi har försökt med alla medel att få den att flytta sig men icke sa Nicke den är kvar.


Kan ni tänka er att varenda gång ni går förbi ert köksfönster så ser ni en pieskanen stå och vicka framför era ögon för att inte tala om renfilen, och renskav från bogen och steken. Vi skall inte glömma hjärtat som man kan röka en delikatess. Tarmarna gör vi korv av. Benen är fantastiska som märgben. Jag glömde renrygen grillad renrygg ala Aimogreven är en delikatess som är få förunnad. Undrar ni på att jag dreglar hela kvällar och nätter.

Egentligen äter vi allt på en ren utom huvudet och skinnet. Jaja man kan göra pölsa av huvudet men jag gillar inte pölsa.

Hur skall jag uthärda jag hoppas att renfan flyttar sig från min gård.


Jag har ringt ägarna och sagt att kom hit och hämta eländet innan jag dör av hunger. Berta har börjat mata den så att den skall orka gå iväg och leta egen mat så nu stannar nog fanskapet hela vintern.

2 kommentarer:

Nilsènsch gården sa...

Skjut faanskapet å bjud oss på midda!!!!

Hälsningar Daniel och Anna

Fingrarna på tanjenterna är Anna

familjen Harning sa...

nä mata den och bjud in fler innan du skjuter.. vi vill oxå ha grillad renrygg! :-)