fredag 21 januari 2011

Djuprännt.


Idag har jag varit ute med mina skogsskidor Tegnäs 8,5 fot. Jag har kört upp ett par spår där jag och hunden kan åka.

Normalt jagar vi toppfågel efter dom här spåren, men i år är det fullt av snö i träden så det är meningslöst. Jag försökte att åka utanför spåret för att kolla en grop som en orre hade sovit över i men jag sjönk till knäna och detta med mina skogsskidor.


Låt vara att gubben är tung men normalt så glider jag fram utan problem. Man kan inte sluta förundras över hur naturen har utrustad dom djur som jagar året runt i skogen vi såg rävspår överallt och räven sjunker inte särskilt mycket.


Bilden jag lägger in är en bild på ett lodjursspår som jag tog för nåt år sedan under en av mina skoterturer ute i dom djupa skogarna. Det året var det oxå djuprännt som ni ser så klarar lodjuret det bra i allafall.

Inga kommentarer: