tisdag 5 april 2011

Äventyr i Norrland.

Här ser ni våra barnbarn Tobias och Marcus sittande på en Skibob kopplad via ett snöre till en skoter. Förare av skotern var snöskotrarnas häxmästare. Jag kan inte tänka mig två grabbar som kan se mer lyckliga ut än dessa två.
Det är klart att är man storebror så måste man ju visa sig på styva linan när lillbrorsan kör. Men han tríllade av ett antal gånger men Tobias var lika glad för det.
Håll i er grabbar för nu går det undan Morfar gasar och det går alldeles säkert 10,2 km/timme. Det är konstigt jag är ju rätt skärpt på matte när jag sa åt grabbarna nu har vi åkt nog det blir 5 varv till sedan går vi in i huset. Efter 5 varv sa jag nu går vi in men grabbarna övertygade mig att nog var det minst några varv till kvar. Jaja man börjar ju bli lite till åren så det matematiska kanske inte är vad det var en gång. Hur som helst hade vi roligt. Varför åka skidor när man kan åka Skibob.

Inga kommentarer: