lördag 16 april 2011

Kamp mot moder natur.

Så här såg det ut i höstas när jag och min hustru monterade den Norrbottniska uppfinningen som jag skrev om i höstas.
Och så här ser det ut nu + att det var 30 cm vatten ovanför röret men jag och min teknik kunniga hustru hade en överläggning hur ändå ini fixar vi det här. Efter en lång brainstorming kom vi fram till en ny metod som aldrig provats förr i detta dike. Vår plan lyckades vi knäckte moder natur trots att hon fixat 2,5 meter svallis över vägtrumman, vattnet rinner obehindrat genom vägtrumman som var totalt ihopfrusen över till andra sidan. När man bor i ödebygd långt bortom all hjälp från Vägförvaltningar och andra hjälpcenter. Då är det ett faktum att bra karl med en bra kvinna klarar sig själv även om moder natur hade gett sig fn på att knäcka oss i år.

Inga kommentarer: