söndag 10 april 2011

Nu är det vår


Idag i detta nådens är anno 2011-04-10 brakade vår ordförande i PC skoterklubb inpå gården med sin Lynx Commander stängde av skotern talade och sade nu jävlar är det slut på skoterföret. Jag försökte lugna hans upprörda känslor men kan inte påstå att det gick särskilt bra. Nåväl vi får väl göra nån tur i gråningen när vi har kallgrader. till råga på allt tog min hustru Ljusdals sparken och drog ut på potatislandet det var sumpning på gång och det är det yttersta vårtecknet. Sumpning för er som inte vet vad det är det har jag beskrivit tidigare i bloggen. Det gläder mig att min dotter med familj kom hit medans det fortfarande var kanon före med skoter.

1 kommentar:

dottern sa...

vi är oxå glada att vi hann upp innan skoterföret försvann. Nu njuter vi av våren här nere, det är inte så dumt..släpp taget om skoterföret och hitta en annan hobby tills vintern kommer tillbax.