fredag 15 april 2011

Snustillverkning.

Att tillverka sitt eget snus här ute i dom djupa skogarna det är inte särskilt svårt. Man köper en snussats jag köper från snusboden.se. Sedan har jag en gammal bänkspis i lagården och där bakar jag snuset. Men sedan kommer problemet snusdosor!!! dom vanliga snusdosorna man köper dom är ju av papp med lock av plast håller 2 fyllningar sedan blir dom för degiga. Jag kom rätt snart på att dom här som äter ekorrblöjor ni vet sån där snus i påsar dom dosorna är ju gjorde av plast. Sagt och gjort insamling av dosor startade. Men av en ren händelse var jag förbi en kompis i Gällivare och till min fasa såg jag att han använde ekorrblöjor. När jag kom hem så kom jag på han kan ju fixa plastdosor åt mig kontaktade honom och anhöll vördsamt om ett bidrag i form av tomma plastdosor. Nu har du kommit till rätt kille sa han jag har massor med dosor i PLÅT, plåt sa jag du menar väl plast nähärru sa han kom hit och kolla dom är så fina att jag har inte kunnat slänga bort dom. Nästa repa till Gällivare var jag förbi jojomen han hade snusdosor i plåt och dom är snygga med stansad relief nästan för fina att ha snus i. Vad är kontentan av detta jo kära bloggläsare släng inte bort braha grejor dom kan komma till användning till någon stackare ute i dom djupa skogarna. Nu kan jag packa mitt snus i allsköns ro utan att bekymra mig över dåliga pappdosor.

Inga kommentarer: