söndag 11 oktober 2009

Hälsostratte/Sportstratte


Kärt barn har många namn. När Kurt Bergfors (Max) introducerade hamburger kulturen i konungariket Sverige, då serverades hamburgarna med Salt Peppar och lök. Då kunde man känna smaken av hamburgarna på ett adekvat sätt. Men som med allt så började man experimentera med allsköns tillbehör och det värsta var när man började tillsätta glofs i hamburgarna (Dressing). Nåväl i Aitik har vi ju våra världsberömda stratteburgare som jag skrivit om tidigare. Men jag ledsnade på glofset som dom satte i dom och tänkte nä nu jävlar går jag tillbaka till back to basic.

Följaktligen under stora protster från vår strattesamordare så beställde jag en stratte utan glofs. Den smakade superpt, jag uttalde direkt efter det att jag avnjutit min hälsostratte att detta skall hädanefter bliva min stratte. Nästkommande fredag beställde jag en hälsostratte detta gjorde även vår strattesamordnare Väinö. Under en andäktig tystnad avnjöt vi våra stratteburgare. Efter det att vi inmundigat vår måltid talade Väinö och sa. Kapten detta var gott du har rätt det skall inte glofsas i en stratte. Vad blev då konsekvensen jo alla äter hälsostrattar i dag den har även börjat kallas sportstratte.

Inga kommentarer: