torsdag 22 oktober 2009

snösvängen.


Nu är beslutet taget i morgonbitti drar jag iväg med min Franska limosine och min släpvagn för att hämta en ny snöslunga. Jag har dragit på beslutet eftersom dom kostar pengar. Men efter en längre tids betänketid har vi nu tagit beslutet vi köper en slunga. Förmodligen kommer jag att gråta blod efter vägen hem när Kung Bore kräver en större insats från oss för att vi skall kunna bo här i skogen. Det måste vara hemskt att vakna för er på andra sidan järnvägen när snösvängen drar igång. Jag startar traktorn när jag vill och det är en stor fördel att kunna skotta när fan man vill. Så kontentan är att det skall bli kul att få hem en ny slunga så jag slipper svära över vår gamla. Är det någon som vill köpa en gammal Slunga i ett mycket bra skick den fungerar utmärkt i torr snö men inte i blöt, då kan ni alltid kontakta mig. Min färd i morgonbitti går genom dom djupa skogarna ner till Persön. Vägbeskrivning Aimojåkk-Murjek-Lillåfors-Sörbyn-Smedsbyn-Persön och tillbaka det blir endast cirka 27 mil. det är slungan till höger som vi skall köpa märket är XYZ tillverkad i Polen tror jag.

Inga kommentarer: