fredag 8 oktober 2010

Frysrensning


Ja som ni alla vet så är det jakttid nu. Mitt problem är att jag är född med jaktblod i mina ådror. Vilket resulterar i att våra frysar blir ganska fulla med diverse ätbara djur. Nu idag så blev måttet rågat jag blev tvungen mot min vilja att släpa ut lite fågel ur frysen. Dom skall jag med betoning på jag, steka i morgon sedan skall jag göra en super gormet sås av skroven allt detta på en Huskvarna nr 25 med äkta prima björkved. Om vi inte svarar i telefonerna i morgon så beror det på fågelsvimm. Mästerkockar släng er i en gammal hängbjörk i morgon skrider Greven till spisen. Jag har en fundering om jag skall servera lingondricka eller Rioja till middagen valet är lätt Rioja.

1 kommentar:

Pappa B sa...

minson3011...detta låter som en helt fantastisk middag. Pappa B och hans lille krigare skulle komma på besök om inte bussresan tog så förbannat lång tid. Fina bilder Birger och det gör mitt hjärta en björntjänst att du håller skogstraditionen levande där uppe i hemlandsskogarna.
Besse