söndag 24 oktober 2010

Köttsoppa ala Aimogreven


Ja hur gör man köttsoppa jag har vänner på Facebook som tror dom kan men det kan dom inte vad jag vet är det bara två av mina vänner som kan göra köttsoppa och dom huserar i trakterna kring Narken.


Först dräper man en ren. Kokar sida bringa eller hals tillsammans med minst 6 märgben. Nu hör jag vrålet från Magnus vad i helvete gör moroten där, lugn det var bara för att få lite färg i bilden moroten gav jag åt fåglarna. När ni inmundigar köttsoppan glöm inte att suga märgen ur benen och då skall det låta slööööööööööööörp annars har ni kokat för lite.


Det går att koka på älg oxå men det är inte lika gott annars är receptet lika man kan sätta i märgben av ren så får man lite stuns i älgsoppan.

3 kommentarer:

pappa B sa...

..det var helvete vad mycket grönsaker du hr i soppan greven? :o)

Suzan sa...

hahaha...

Sri Lanka in my Heart sa...

Tjojjas