lördag 23 oktober 2010

Tjurskalliga Norrbottningar.


Det är ju allmännt kännt att vi Norrbottningar är av ett tjurskalligt släkte. Vi har ju för vana att göra som vi själva vill och vägrar att underordna oss överhögheter av något slag det är som i Pitevisan vi är ett folk av en särskild sort. Nåväl det är ju allmännt bekant att jag är en gammal tjurskalle som gör som Frank Sinatra sjunger I did My way.


Jag kunde ju inte ana att tjurskalligheten gick i arv i flera generationer att ett av mina barnbarn redan vid unga år skulle visa att han var som morfar det kunde jag ju inte ana.


Idag skulle Marcus till tandläkaren Nähä sade han icke men pappa var smart kontaktade morfar på msn och jag sa säg åt Marcus att morfar går oxå till tandläkaren, ja då gick det bättre dom for till tandläkaren men väl framme när tandläkaren sade öppna munnen. Nej sade Marcus och Nej blev det jag glömde att säga att morfar öppnar munnen när han är hos tandläkaren. Heja Marcus. Bilden är lite gammal han är betydligt större och starkare nu bäva månde Stockholmarna.

Inga kommentarer: