lördag 7 mars 2009

Herman Hermelin

Nu så här i torrköttstider då börjar den årliga kampen mellan mig och Herman Hermelin. Han har satt i sinnet att han skall äta upp vårat torrkött. Ett år lyckades han med konstycket att äta upp en hel bog inifrån det torra ytterskalet var kvar så när jag skulle ta ner bogen var det tomt tomt tomt. Numera har jag byggt en bur men han slår sina krokar runt den och funderar hur skall jag komma åt det delikata köttet. Jag utfärdade naturligtvis en dödsdom till hermelinfan men den upphävdes direkt av Elisabeth och Berta den är ju så fin och så gör den nytta den äter ju råttor. Så faktum kvarstår kampen går vidare om vem som har rätt till torrköttet.

1 kommentar:

familjen Harning sa...

den ska ge blanka fan i torrköttet.. !!
jag röstar på en död hermelin!!

//Dottern

ska den promt leva så lär den skilja på bog & stek..