lördag 14 mars 2009

Stålmannen


Jag hör från min omgivning. (ursäkta norrländskan) Hur i helvetet orkar du gammgubbajävul hålla på att pendla och jobba som du gör. Tja brukar jag säga jag är ju från Porjus. Men det visar sig att dom inte tror på det så det är väl dax att avslöja sanningen. När jag stiger upp så drar jag i mig en varma koppen räksoppa därför att jag tror att mina förfäder kom från havet. Väl framme drar jag i mig 2 koppar kaffe och sedan kommer hemligheten. Så fort jag får en Down period då drar jag upp min skrivbordslåda sliter ut en bit torkad renbog skär en bit och äter. Då öppnar sig himmelens portar och kraften strålar genom min gamla kropp. En död ren är en bra ren speciellt torkad. Nu har jag laddat för en säsong till 16 bogar en stek och så lite älgkött är uppe till torkning.

Inga kommentarer: