fredag 10 oktober 2008

Aimogreven har landat

Ja kära bloggläsare jag har varit borta från cyperspace ett tag. Men det har varit mycket nu ett tag men nu börjar jag komma tillbaka till jorden igen.

Det har varit en omtumlande tid jag är ju ganska välkänd i Aitik men i mitt nya jobb känner jag 2 personer från min tid i gamla Aitik va fan det är ju bara 20 år och 5 månader sedan jag lämnade stället. Nå skämt åsido jag har kommit in i en organisation full av ytterst kompetenta människor. Var och en expert på sin del i projektet.

Projektet är mycket väl organiserat och jag har blivit mycket väl behandlad av mina nya arbetskamrater. Alla vet att vi går mot ett inferno och jag som kommit in sist har ju inte den lättaste delen av projektet. Men va fan jag är ju Porjusbo och gillar att vara i hetluften jag njuter varenda sekund på jobbet nu är jag i mitt rätta element, tänk er själva det är som att hoppa rätt in i en jättestor cementblandare som gör 1200 rpm/min kan ni tänka er en bättre situation.

Nåväl tillbaka till Aimojåkk. I morgon börjar älgjakten igen men tro på fan i morse efter jag farit på jobbet som kom en björn med 2 ungar och gick efter vägen i spårsnön.

Lennart har spårat dom Emil har luktat på spåren Berta har utfärdat jaktförbud för Emil i morgon gissa varför.

Projekten i helgen är att plöja potatislandet och ena viltåkern om det är nog varmt.

Jag återkommer nog lite oftare nu när jag har landat.

Aimogreven

Inga kommentarer: