lördag 4 oktober 2008

Kölden kommer

I morse i gråningen när ni andra låg och sov. Då klev jag upp för att kontrollera mina domäner. -6 grader kallt ute M/S Aimojåkk låg infrusen i hemmahamnen och Herbert stog på andra sidan och frös.
Nu var goda råd dyra. Jag tog en överläggning med min adjutant Emil den förskräcklige han tyckte vi skulle kura ihop oss i soffhörnet och skita i båten.

Men vi gick ut hackade lös båten och startade vår eminenta elmotor vi bröt oss ut som en isbrytare och anlände Herbert för bärgning sedan ställde vi kursen mot Aimojåkks berömda båtslip.

Nu ligger M/S Aimojåkk uppånerovänd för övervintring. Nu väntar vi på snön det kommer lite lätt snöfall utanför mitt kammarfönster just nu bild kommer senare när snön lagt sig så ni får se hur vackert det är.

Inga kommentarer: