onsdag 15 oktober 2008

Stockholms främmande

I morgon kommer min dotter med barnen Tobias och Marcus flygande genom luften upp till Luleå. Det skall bli roligt till helgen att få besök här ute i skogen.

Björnen har vi inte sett till men den har inte gått och lagt sig ännu det är för varmt. Höstbruket är utfört under förra helgen så nu får plogen vila sig till nästa år.

Vi har börjat röja ute vid vägen så Berta skall se om björnen är ute och promenerar. Hur går det då i Aitik jo det går bra jag har börjat komma igång i min nya roll men det är långt kvar innan jag är framme vid målet. Jag fick idag min nya dator så nu kan jag jobba på Bolidens intranet. Bara det är en ny erfarenhet det fanns inte på min tid men jag får väl lära mig men det är mycket nytt.

Väglaget efter Koskivaara vägen är varierande men mitt Franska fullblod går som ett spjut. Men allting har sin ände och korven den har två den har nu gått 44 000 mil så jag har börjat kolla efter efterträdaren vilket märke finns bara ett Citroen rules the roads.

Det finns bara två bilmärken nya och gamla Citroen.

Inga kommentarer: