lördag 25 oktober 2008

Ishalka

Ishalka i norrland det är inget ovanligt. Men i år var det annorlunda asfaltvägarna var i perfekt kondition men grusvägarna isiga och leriga samtidigt.

Naturligtvis var det inga problem för mitt franska fullblod jag gled som furie genom dom djupa skogarna utan problem.

Men krisen var för alla andra inklusive Berta och Astrid kom inte till Murjek för att handla. Då genom natten kom den räddande ängeln Aimogeven med sitt Franska fullblod så idag far vi till Murjek och handlar så vi håller svälten utanför dörren.

Ander har börjat med vedningen i dag så jag skall hålla mig borta han skall fälla minst 40 m3 med björkved. Grevinnan beräknas anlända kl 18,03 hon har hotat att jag inte får sova i kväll förän kl 24,00 det skall bli intressant att se hur hon skall lyckas med det. Jag skall nog bada bastu med henne så hon får anhålla om nåd satan i gatan vad varmt det skall bli.

Tänk om alla körde Citroen då skulle det inte behövas några bärgningsbilar. Citroen rules the roads.

DWC 765 har nu passerat 44 500 mil still running.

Inga kommentarer: