lördag 25 oktober 2008

Stackars min dotter uti Stockholm




Jag sitter här vid min dator och tittar ut över Aimogrevens rike. Plötsligt så blir jag nedstämd stackars min dotter som måste bo därnere i smoggen och mörkret. Kommer du ihåg ljuset i norrland det som din mor älskat i hela sitt liv. Det är en av anledningarna att din globetrotter till far har beslutat sig att bli permanent Aimogreve. Jag bifogar 2 bilder som du kan titta på när mörkret lagt sig över Stockholm. Ni skulle bara se vad mitt franska fullblod glänser i vår underbara eftermiddagssol. Grevinnan är på väg upp till ljuset och friheten hon är efterlängtad risken är att det blir en klar kväll så jag måste sitta på bron och kolla på stjärnorna. Dom lyser speciellt klart över Aimojåkk det beror på att här finns ingen smogg för ur avgasrören på en Citroen kommer endast ren luft.

1 kommentar:

familjen Harning sa...

det är inte synd om mig för ljusets skull, det är synd om mig för att renköttet är slut!