söndag 26 oktober 2008

Citroenhaveri


Nu har det hänt en Citroen har strejkat efter vägen mot Aimojåkk.


Grevinnan ringde i går kväll bilen har stannat och det lyser en massa lampor, kort rådgivning med chefsmekanikern tillika Aimogreven.


Här gäller snabba beslut kort telefonsamtal till min Riddare av det fyrkantiga bordet i Storkroken tillika ordförande för Polcirkelns Skoterklubb. Vi drog genom natten med mitt franska fullblod ovanför Harads vid Forsnäs där stog grevinnan i sin ensamhet vi konstaterade snabbt att allt var åt helvete men med konster och knep fick vi bilen till Vuollerim där krokade vi i linan och mitt franska fullblod drog iväg uppför Starraberget som om det inte var någonting bakom.


Det gick snabbare än när en viss Mondeo från Stockholm försöker kämpa sig upp. Nåväl väl hemma planerade Aimogreven morgondagens rearation min älskade hustru hade fått tag i en dunk med avfettningsmedel som hon pumpat i bilen.


Inte ens en Citroen går på Avfettningsmedel. Nu är lugnet återställt nu spinnner Grevinnans Citroen som en katt igen. Hur jag gjorde, det är yrkeshemligheter som jag endast avslöjar till utvalda en mörk kväll i Aimojåkk under fullmåne.

Inga kommentarer: