lördag 25 oktober 2008

Jag saknar min hjälplastare




I egenskap av regerande Aimogreve så måste jag för min och mina undersåtars överlevnad se till att vi har ved för vintern. Det har jag ju alltid gjort men det var mycket kuligare med hjälplastare (Norrländskt uttryck min dotter får översätta var vänligen och kontakta henne). Men numera när jag börjar få hit lite grejor då är det ingen konst ni skulle bara veta vad stark man blir med kranen. Jag bifogar 2 bilder till min hjälplastare tillika kommande Aimogreve med stor mage. Hellre pinne i spisen än att bidraga till profiten till något elbolag. Jag har ju en proffesionell elderska i Aimojåkk som håller glöd i spisen. Elda en järnspis är en konst speciellt om man skall baka bröd. Vadå köpa här köps inget bröd vi får minsann baka och varför det jo Aimogreven äter inte annars. Nu skall jag börja förbereda Grevinnans ankomst jag och Berta har fjäskat till oss vi bjuder på Får i Kål. hur blev jag delaktig i det tja jag har ju givit order till Berta göra får i kål. Det finns ett ordspråk i Aimojåkk en lydig kvinna är en lycklig kvinna.

Inga kommentarer: