lördag 1 november 2008

Agda

Jag har inlett ett förhållande med Agda. Agda är en dam som har alla i Boliden i ett järngrepp. Hon vet allt om alla. Jag försökte länge att hålla mig utanför hennes klor. Men i Fredags var det kört jag var tvungen att krypa in i Agdas famn.



Hur kan man efter 40 års äktenskap krypa in i en annans kvinnas famn. Jo svaret är lätt Agda är Bolidens databaserade lönesystem. Jag satte mig vid skrivbordet på Fredagsmorgon loggade in i Agda skrev en massa lösenord och grejsmojs. Mina ögon trodde inte vad dom såg vad ändå ini glödstekta är detta.

Aimogrevens vrål ekade i korridoren vad är det för lobotomerad idiot som har hittat på det här jävla vansinnet. Då kom räddningen galopperande genom korridoren Hans Rickard Andersson lugna dig lugna dig vi fixar det här sa han på sin trygga Överkalixdialekt. Nåväl efter ett antal utbrott från min sida och Hans Rickards trygga ledsagning kom jag mig genom Agdas ekklut.

Nu kanske jag får lön för den här Månaden. Jag litar inte på den där jävla Agda vi får väl se när lönen kommer.

1 kommentar:

familjen Harning sa...

Ska vi vara petiga så har du varit gift i 34 år, men det bryr sig nog inte Agda om :-)
Fast numer verkar du ju ha koll på bröllopsdagen, måste vara teknikens framfart??