söndag 30 november 2008

Bilar

Efter att ha läst min gästbok angående bilar.

Ja jag har haft 2 fordar.
1. En Cortina GT 1966 som var nordeuropas inklusive Kolahalvöns dyraste bil det var en Engelsk bil som var en skrothög.

2. Ford Taunus Gul som en postlåda rosthög och dålig kamaxel bytte kamaxel och förde sedan in min hustru på den rätta vägen via en opel.

3. Ford Granada till min älskade dotter med V6:a. Den hade en ordentlig krockzon mycket plåt var det.

4. Till Stina! hellre äter jag en burk mask än jag kör en Japansk bil.

Citroen. Nu har vi 3 Citroen alla bilar är på banan igen visst även en Citroen behöve lite underhåll, men efter det så går dom som skållade troll igen.

Min Grevinna lyser som solen över Kåppelåive när hon kommer i sitt Franska fullblod igen den går som en klocka igen. Så alla belackare och Citroen hatare läget är återställt.

Till våren startar jag upp DWC 765 igen då får miljöpartisten vila ett tag jag skall passera 50 000 mil innan jag ger upp. då kanske jag skänker den till min måg i Stockholm så att även han får känna hur det känns att köra bil.

Inga kommentarer: