söndag 30 november 2008

Nu har den kommit




Vintern är här. Jag och ordförande Anders tog ut Bearcatten och begav oss till stordiket med några stockar.




Det var ganska mycket snö så jag startade upp min äldsta snöröjare innan vi gav oss av. Därefter monterade jag snöslungan på Fiaten och blåste upp vägen.

Gården den slösar jag inte diesel på där har jag personal som sköter om skottningen.


Skoterföret är under all kritik det är bara lössnö men dom har lovat att det skulle toksnöa idag så vi får hoppas att det kommer mer helst en meter eller två det skulle inte skada.

Övrig nyheter i Aimojåkk Grevinnan har köpt en ny radio den gamla var full i renfeta efter stekningar i spisen. Men nu spelar vi rockaroll igen.
Menyn för dagen i Aimojåkks restaurang är renköttsoppa kokad på renrygg och märgben, jag riktigt längtar tills jag får börja tjyva buljong ur pannan.

Tänk om alla kvinnor förstod hur duktiga dom är på att skotta snö då skulle ni övriga inte behöva betala gymmkort åt dom. Mera snöskottning åt kvinnorna det är min paroll. Jaha säger vän av rödstrumpeorden vad gör Aimogreven då, tja jag har ju skoteransvaret nu börjar en bråd tid jag måste ju köra upp minst 1000 liter bensin och det ni det är inte lätt men det är jävligt kul !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer: