lördag 1 november 2008

Stratteburgare

Inom området för Aitik 36 där har vi en korvmoj. En riktig korvmoj ni vet en sån där som kan stå var som helst ute i skogen eller efter vägarna eller inom Aitk 36 stängsel och grindar.

Mina arbetskamrater pratade om stratteburgare vad fan är det sade jag det har jag aldrig hört talas om och då skall ni vata att jag ätit hamburgare över hela Sverige och stora delar av USA.

Stratteburgare det finns ingen annan stans än här det är en Aitik 36 specialitet. Jaha sa jag då skall jag äta Stratteburgare på fredag. Fredagen kom och 7 till anslöt sig till Strattefesten. En sak är säker en Stratteburgare det är mat för en karl till coh med jag blev mätt.

Är ni nyfiken nu vad är en Stratteburgare jo det är en 150 grams Cheeseburgare toppad med en jävla massa suovas och ett paket bacon allt inom 2 bröd kostar endast 80 kronor det är värt varenda spänn. Längtar till nästa Fredag så man får sig en Stratte igen det har ju liksom blivit tradition nu.

1 kommentar:

familjen Harning sa...

Ja för så lyder ju det Ahlströmska ordspråket "En gång är tradition" :-)