måndag 22 november 2010

Casanovas kondomer.



























Ibland när man bor som jag mitt ute i skogen med miltals till närmaste affär (supermercado). Då drabbas man av att man vill ha mat som ni vanliga bortom järnvägen äter

Till exempel fläskkorv nu är det ju så att jag smakade på en fläskkorv från affären för ett flertal år sedan och det var det äckligaste jag ätit på år och dag.


Hur gör man då jo jag gör så här talar om för min hustru och min svärmor att idag vill jag ha fläskkorv. Då kilar dom iväg på snabba fötter hämtar in nödvändiga ingredienser ställer upp köttkvarnen kryddor mm samt en stor hög av tarmar men dom envisas att kalla dom för fjällster.

Sedan tillverkar dom en korv som är så god att den inte går att beskriva i text ni får försöka att tänka er att jag sitter vid bordet och har två korvar serverat samt lite mandelpotatis, Det är nog tur att man bor i glesbygd.
Jag uppmanar därför mina bloggläsare se till att även ni får hemlagad korv.

Inga kommentarer: